On-line: гостей 0. Всего: 0 [подробнее..]
АвторСообщение



Сообщение: 1
Зарегистрирован: 26.07.08
Репутация: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 26.07.08 21:25. Заголовок: Има ли разкол в БПЦ?


Има ли още разкол в Българската Православна Църква?






Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить
Ответов - 3 [только новые]





Сообщение: 14
Зарегистрирован: 21.07.08
Репутация: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 27.07.08 00:10. Заголовок: Мисля, че е пресилен..


Мисля, че е пресилено да се каже "разкол". По-скоро може да се говори за административно разделение в Църквата. През 1992г. в България възникна движение за обновяване и декомунизация на Църквата. Причините за тези събития ни връщат назад към 1971 г. Нека да цитираме някои факти, относно събитията случили се тогава:


 цитата:
7 март 1971
Умира патриарх Кирил. За наместник-председател на Св. Синод е определен митрополит Максим, който по устав трябва да организира избора на новия патриарх и да поиска съгласието на правителството за провеждането на епархийски избори за членове на Патриаршеския избирателен църковно-народен събор. Митрополит Максим не поисква такова съгласие. Вместо това по негово предложение на 1 април 1971 Св. Синод взима противоречащо на Устава на БПЦ решение да не се провежда избор на членове на Църковно-народния събор, а в събора да участват членовете на Църковно-народния събор от избора на патриарх Кирил (техният 4-годишен мандат е изтекъл преди 16 години).

8 март 1971
Политбюро на ЦК на БКП взима решение "А" №145 да бъде издигната и поддържана кандидатурата на Ловчанския митрополит Максим за нов патриарх. На председателя на Комитета по църковните въпроси Михаил Кючюков е възложено да осигури избора.

4 юли 1971
Патриаршеският църковно-народен избирателен събор избира Ловчанския митрополит Максим за патриарх и софийски митрополит. Избран е с 98 от 101 гласа. На 73 бюлетини (минималният брой, който гарантира избора, ако присъстват всички 111 избиратели) името на митрополит Максим е написано с два еднакви почерка.



Във връзка с тези факти, на 18 май 1992г. шестима митрополити: Пимен Неврокопски, Стефан Великотърновски, Панкратий Старозагорски, Софроний Русенски, Калиник Врачански, Йоаникий Сливенски излизат със следното изявление:


 цитата:
"Предвид опорочеността и нищожността на избора на патриарх Максим от 1971 г. трябва да се проведе нов избор на патриарх. С оглед на това и на основание чл. 17 от Устава на БПЦ следва да се избере наместник-председател на Св.Синод, който да поеме председателството на Св.Синод до избирането на патриарх"



На 25 май същата година, Дирекцията по вероизповеданията към МС, издава акт No. 92, с който официално обявява за:


 цитата:
нелегитимен и незаконен досега действуващия състав на Св. Синод като ръководен орган на БПЦ



След излизането на този акт, легитимен нам. председател на Св. Синод става митрополит Пимен. Така се стига до Църковно-народния събор от 1997, който избира дядо Пимен за патриарх, а Крупнишкия епископ Инокентий за Софийски митрополит. Президентът Петър Стоянов полага клетвата си при встъпване в длъжност именно пред патриарх Пимен. Когато дядо Пимен напуска този свят през април 1999г., за нам. председател на Св. Синод е избран митрополит Инокентий, който изпалнява тази длъжност и до днес.

Когато на власт идва Симеон Сакс-Кобургготски, той и правителството му застават на страната на Максим и групата около него и предприемат незаконни действия срещу Синода на дядо Инокентий. Така се стига до събитията от 21.07.2004 г., когато:


 цитата:
със знанието на президента и министър-председателя и с разрешението на бившия гл. прокурор Н. Филчев, бе проведена полицейска акция "Расо", която доведе до потъпкване достойнството на Църквата и изгонването на Архиереи, свещеници, монаси и миряни от техните храмове и манастири. На улицата се оказаха стотици клирици на БПЦ и десетки хиляди вярващи, като и до днес не им е позволено да се ползват от правото си на вероизповедание, което им дава Конституцията на Република България.



Това обаче не е краят на тази поредица от събития, защото, както информира нашия информационен блог:


 цитата:
още през 2004 г. бе заведено дело в Страсбург по случая с изгонените свещеници и незаконно отнетите ни храмове. Материалният иск по делото възлиза на сума над 500 млн. Евро. В края на декември 2007 г. изтече срокът, който съдът беше дал за извънсъдебно споразумение между страните. Тъй като такова не бе постигнато, по настоящем делото влиза в заключителната си фаза и се надяваме скоро да приключи

.



Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить



Сообщение: 4
Зарегистрирован: 26.07.08
Репутация: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 27.07.08 23:02. Заголовок: Казвате, че Синодът,..


Казвате, че Синодът, който в момента се оглавява от Инокентий, а преди него от Пимен, възникнал през 92г. като /цитирам/:


 цитата:
движение за обновяване и декомунизация на Църквата



Питам: какво ново е направил този Синод за цялото време на съществуването си от 1992 г. до сега и какво би направил за в бъдеще, ако спечели делото в Страсбург?

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить



Сообщение: 20
Зарегистрирован: 21.07.08
Репутация: 0
ссылка на сообщение  Отправлено: 03.08.08 16:59. Заголовок: Това е изключително ..


Това е изключително дълга тема. Не се боя да я коментираме, даже бих се радвал, ако повече хора се включат. Нека, като за начало, кажем, какво е едно от основните ни обвинения спрямо Максимовия синод. Ние протестираме не само срещу това, че "патриарх" Максим е нелегитимно избран. Протестираме и срещу всички негови владици и помощници имали (а и все още имащи) връзки с бившата Държавна Сигурност (ДС). Защо искаме църквата да се очисти от тези хора? Отговорът е прост, но често се забравя при подобни дискусии. Тези хора не са внедрени в Църквата по някаква случайна прищявка на ДС и на ЦК на БКП. Те са внедрени в Църквата, за да изпълнят определена задача. Тази задаче е, да направят всичко възможно да отблъснат хората от Църквата. И това нещо се прави и до днес, с всички възможни средства. Нека да ви дам само един много драстичен пример:

Преди погрома през 2004г., нашият Синод имаше няколко социални центъра в София, в които се раздаваха храна и дрехи на бедните. Списъците с хората, ползващи се от тези социални услуги се даваха от Столична Община, така че никой не би могъл да ни заподозре в злоупотреби. Всичко го има черно на бяло! Веднага след погрома обаче, максимовите хора закриха тези социални центрове (единият от тях беше към храм "Св. Параскева"). Ето за това говорим - ние откривахме социални центрове, а те (хората на Максим) ги закриха. Дай Боже, когато спечелим делото в Страсбург, да имаме възможност пак да възобновим и дори да разширим социалната дейност на Църквата.
И сега ако ми довтаса тук един от админите на pravoslavie.bg, да ми каже как техиният синод уж се грижи за наркоманите, аз ще му кажа две неща (преди нашият админ да му сложи бан): Първо, вие обгрижвате 10-20 наркозависими за цялата страна и после се хвалите с това по всички медии, а ние хранехме над 200 социално слаби само на територията на София, без да вдигаме шум (а може би трябваше). Второ: ние бяхме задвижили проекти за изграждане и на център за наркозависими, и на дом за възрастни хора, но вашия синод ни взе предвидените за тази дейност терени. В момента на тези терени вие не сте направили нищо. Даже, може вече да сте ги продали на мутри.

Подобни примери мога да ви дам десетки...

Спасибо: 0 
ПрофильЦитата Ответить
Ответ:
1 2 3 4 5 6 7 8 9
видео с youtube.com картинка из интернета картинка с компьютера ссылка файл с компьютера русская клавиатура транслитератор  цитата  кавычки оффтопик свернутый текст

показывать это сообщение только модераторам
не делать ссылки активными
Имя, пароль:      зарегистрироваться    
Тему читают:
- участник сейчас на форуме
- участник вне форума
Все даты в формате GMT  3 час. Хитов сегодня: 8
Права: смайлы да, картинки да, шрифты нет, голосования нет
аватары да, автозамена ссылок вкл, премодерация откл, правка нет